Een goed idee ontstaat vaak doordat men dieper in een bepaald onderwerp duikt. Een uitgebreid onderzoek kan behalve nieuwe inzichten ook leiden tot creatieve ideeen. Daarbij kunt u een goed onderzoek altijd meenemen naar uw klanten om duidelijk te maken dat u een stap verder gaat dan uw concurrent.
Cre8tives helpt u graag om een goed en onderscheidend onderzoekuit te voeren.
Enkele voorbeelden van Cre8tives onderzoek:
- IRI of Nielsen markt data analyses (marktaandelen, trends, etc..)
- Klantonderzoek naar aankoopgedrag
- Samenvatten van ingewikkelde zaken (sustainable packaging model)
Discussie rond het gebruik van plastic in verpakkingen
Een goed voorbeeld van een uitgebreid onderzoek dat Cre8tives heeft uitgevoerd is die mbt de plastic discussie. Op dit moment is het zo dat er door verschillende partijen veel wordt geroepen maar vrijwel niemand overziet de gehele discussie of partijen hebben een eigen belang dat ze willen verdedigen. Om deze reden hebben we een uitgebreid onderzoek gedaan en daar een overzichtelijk model voor gemaakt.
Het model is vrij simpel. Je kan jezelf eerst de vraag stellen op je een product uberhaupt wel zou moeten verpakken. Daarna kan je kijken wat nu daadwerkelijk verstandig is om als materiaal in te zetten. Hierbij is rekening gehouden met de Europese richtlijnen voor recyclen van materialen.
De conclussie van het onderzoek is nogal opvallend. Veel BIO en composteerbare materialen zijn op zich wel in orde alleen kunnen ze vaak niet meer in de recyclingstromen binnen de Europese markt waardoor deze vaak duurdere materialen niet circulair meer zijn en om die reden niet wenselijk om toe te passen
Cre8tives heeft ruim 20 jaar ervaring in het zorgen voor een optimale presentatie tijdens uw beurs. Vaak wordt het belangrijkste deel vergeten in de voorbereidingen en dat is het opvallen. Daarvoor bent u bij Cre8tives aan het juiste adres.